14 lutego 2019

Case study

Uszkodzone zamówienie

Pani Iza kupiła w sklepie internetowym nowy telewizor. Odbierając przesyłkę od kuriera nie sprawdziła jej w jego obecności. Wieczorem Pani Iza otworzyła paczkę i obejrzała odbiornik. Okazało się, że telewizor ma mechaniczne uszkodzenia, więc umówiła się z kurierem następnego dnia na spisanie protokołu. Jednak sklep internetowy, w którym dokonała zakupu, powołując się na zapis w regulaminie mówiący o tym, że kupujący ma obowiązek sprawdzić przesyłkę przy kurierze, odmówił Pani Izie wymiany odbiornika na nieuszkodzony.

Na szczęście Pani Iza posiadała Ubezpieczenie Ochrony Prawnej w Życiu Prywatnym D.A.S. i w ramach dostępu do bezpłatnych porad prawnych została poinformowana o przysługujących jej w tej sytuacji prawach i możliwych do podjęcia krokach prawnych. D.A.S. zwrócił się także w imieniu Pani Izy do sklepu internetowego z żądaniem naprawienia szkody. Sklep ponownie odmówił. Sprawa trafiła więc do sądu. W ramach polisy D.A.S. sfinansował honorarium adwokata, który reprezentował Panią Izę w sądzie i pokrył koszty sądowe powstałe w trakcie prowadzenia procesu. Pani Iza z pomocą profesjonalnego pełnomocnika wygrała sprawę ze sklepem internetowym i mogła cieszyć się nowym, nieuszkodzonym telewizorem.

Prawny newsletter

Chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach na naszym blogu oraz ciekawostkach prawnych? Zapisz się na naszą listę!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci mojego adresu e-mail i mojego imienia przez D.A.S. Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A., w celu przesyłania mi newsletteru zawierającego informacje handlowe.

FreshMail.pl